Kun sosiaaliseen mediaan käytetään rahaa ja henkilöresursseja, on tärkeää tietää, mitä toiminnalla saadaan aikaan.

Sosiaalisen median tutkimukset

Kun sosiaaliseen mediaan käytetään rahaa ja henkilöresursseja, on tärkeää tietää, mitä toiminnalla saadaan aikaan. Klikkauksia ja jakoja postauksille on kiva saada, mutta tiedätkö, edistävätkö ne yrityksesi tavoitteita? Me osaamme selvittää sosiaalisen median tykkääjien ja jakajien motiivit ja autamme sinua niiden tavoitteesi mukaisessa hyödyntämisessä. Kohderyhmän sosiaalisen median käyttötapa pitää tuntea, että viestinnästä saadaan täysi teho irti, ja sosiaaliselle medialle löytyy sopivan kokoinen ruutu yrityksen markkinointi- ja viestintäkanavien joukossa.

Tietoykkösen kehittämässä Facebookin/sosiaalisen median reagointitutkimuksessa paneudutaan asiakasyrityksen tai yhteisön sosiaaliselle medialle asettamien tavoitteiden toteutumisen selvittämiseen. Facebookista/sosiaalisen median eri kanavista saatavaa analyysidataa ja kyselydataa yhdistämällä päästään kiinni some-käyttäjien odotuksiin, motiiveihin ja käyttötottumuksiin.

Twitterin sisältöihin liittyvää analyysia Tietoykkösessä tehdään yhteistyössä eri tahojen kanssa. Päättäjien ja mediatyöntekijöiden paljon käyttämästä Twitteristä löytyy paljon tietoa päätöksentekoon ja talouteen vaikuttavista asioista. Twitter-analyysin avulla pääsemme kiinni myös yksittäisten päättäjien tai some-vaikuttajien mielipiteisiin.

Lasse Luoma

toimitusjohtaja

0400 643 799

etunimi.sukunimi@tietoykkonen.fi

Juha Määttänen

tutkimuspäällikkö

0400 742 513

etunimi.sukunimi@tietoykkonen.fi