Kun sosiaaliseen mediaan käytetään rahaa ja henkilöresursseja, on tärkeää tietää, mitä toiminnalla saadaan aikaan.

Facebookin reagointitutkimus

Tietoykkösen kehittämässä Facebookin reagointitutkimuksessa paneudutaan asiakasyrityksen tai yhteisön sosiaaliselle medialle asettamien tavoitteiden toteutumisen selvittämiseen. Facebookista saatavaa analyysi- ja kyselydataa yhdistämällä päästään kiinni some-käyttäjien odotuksiin, motiiveihin ja käyttötottumuksiin.

Kun sosiaaliseen mediaan käytetään rahaa ja henkilöresursseja, on tärkeää tietää, mitä toiminnalla saadaan aikaan. Klikkauksia ja jakoja postauksille on kiva saada, mutta tiedätkö edistävätkö ne yrityksesi tavoitteita? Me osaamme selvittää sosiaalisen median tykkääjien ja jakajien motiivit ja autamme sinua niiden tavoitteesi mukaisessa hyödyntämisessä. Kohderyhmän sosiaalisen median käyttötapa pitää tuntea, että viestinnän teho saadaan irti, ja sosiaaliselle medialle löytyy sopivan kokoinen ruutu yrityksen markkinointi- ja viestintäkanavien joukossa.

Markkinointimielessä tärkein sosiaalisen median kanava on Facebook, jota käytetään Suomessa päivittäin eniten. Aktiivisimpia käyttäjiä ovat aikuiset naiset ja heikointa käyttö on nuorten alle 20-vuotiaiden keskuudessa. Miehistä monet ovat Facebookissa lähinnä vakoilijoina ja oma aktiivinen osallistuminen jää vähemmälle. Tekemiemme tutkimusten perusteella tiedämme, että joissakin kohde- ja tuoteryhmissä Facebook toimii markkinointi- ja viestintäkanavana erinomaisesti ja toisissa hyvin heikosti.

Olennaista on tietää, missä kanavassa viestitään ja markkinoidaan mitäkin.

Osmo Kurki

toimitusjohtaja

050 561 7295

etunimi.sukunimi@tietoykkonen.fi

Juha Määttänen

tutkimuspäällikkö

0400 742 513

etunimi.sukunimi@tietoykkonen.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *